OBCHODNÉ PODMIENKY
Pred uzatvorením objednávky sa prosím oboznámte s našimi obchodnými podmienkami, ktoré upravujú používanie internetového obchodu www.mydlica.sk, objednávanie, uzatvorenie kúpnej zmluvy a odstúpenie od nej.
-
I: VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY, VYMEDZENIE ZÁKLADNÝCH POJMOV
1: Tieto Obchodné podmienky sa vydávajú v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky.
2: Obchodné podmienky sa vydávajú na dobu neurčitú.
3: Používaním internetového obchodu www.mydlica.sk a potvrdením objednávky dáva Kupujúci súhlas Predávajúcemu s týmito Obchodnými podmienkami.
PREDÁVAJÚCI:
Ing. Veronika Mizeríková - Mydlica
Dolná 8/22, 962 61 Babiná, Slovensko
+421907342693 v.mizerikova@gmail.com
IČO: 53060661 DIČ: 1077816597
Nie je platca DPH.
Predávajúci je vedený v Živnostenskom registri Okresného úradu Zvolen pod číslom 310-10321.
Predávajúci je prevádzkovateľ internetového obchodu www.mydlica.sk
KUPUJÚCI:
Je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá akýmkoľvek spôsobom kontaktuje predávajúceho s úmyslom kúpy tovaru, ktorý Predávajúci ponúka.
- II: INFORMÁCIE O TOVARE A CENÁCH
1: Informácie o tovare, jeho vlastnostiach, zložení a variantoch, ako aj o jeho cene nájde Kupujúci v katalógu internetového obchodu pri každom druhu tovaru.
2: Cena uvedená v katalógu konkrétneho tovaru je cena výlučne za daný tovar. Cena poštovného a balného za tovar a poplatky súvisiace s platbou sú uvedené zvlášť a budú Kupujúcemu pripočítané k objednávke.
3: Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
4: Ceny tovaru sú uvedené bez DPH, nakoľko Predávajúci nie je platca DPH.
5: Zľavy z kúpnej ceny tovaru môžu byť Kupujúcim poskytované prostredníctvom zľavových kupónov alebo iným Predávajúcim stanoveným spôsobom. Tieto zľavy majú formu percentuálnej zľavy alebo absolútnej hodnoty. Zľava sa nevzťahuje na náklady spojené s doručením tovaru - poštovným a balným, ak nie je stanovené inak. Zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak Predávajúcim nie je stanovené inak.
- III. PLATOBNÉ A DODACIE PODMIENKY, DORUČENIE TOVARU
1: Platba je možná v EUR.
2: Kupujúci má povinnosť zaplatiť Predávajúcemu za objednávku:
a: bankovým prevodom na číslo účtu Predávajúceho
b: platbou platobnou kartou alebo
c: v hotovosti, prípadne platobnou kartou pri dodaní tovaru na dobierku priamo prepravnej spoločnosti
3: Bezhotovostná platba za objednávku (bankovým prevodom, platobnou kartou) musí byť zaplatená na účet Predávajúceho do 14 dní, inak môže byť objednávka zo strany Predávajúceho zrušená.
4: Predávajúci nepožaduje od Kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.
5: Lehota dodania tovaru je 2 až 7 pracovných dní od pripísania platby Kupujúceho na účet Predávajúceho pri zvolení možnosti bezhotovostvnej platby. Pri možnosti platby na dobierku je to 2 až 7 pracovných dní od prijatia objednávky. V prípade, že Predávajúci nie je schopný v danej situácií túto lehotu dodržať, upovedomí o tom Kupujúceho.
6: Dodanie tovaru prebehne spôsobom zvoleným v priebehu objednávky. Za úspešné dodanie tovaru sa považuje dodanie predmetu plnenia na uvedené miesto.
7: Kupujúci je povinný prevziať tovar na základe uzatvorenej objednávky. Ak Kupujúci tovar neprevezme, Predávajúci si vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody. V prípade opätovného doručovania tovaru je Kupujúci je povinný uhradiť náklady prvého, opätovného doručenia tovaru, ako aj náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu.
8: Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru od prepravcu skontrolovať celistvosť a neporušenosť obalu tovaru. V prípadne závad a porušenia obalu toto bezodkladne oznámi prepravcovi a v tomto prípade nemusí zásielku od prepravcu prevziať.
9: Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny dohodnutej v objednávke, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na Kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal Kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
10: Povinnosťou Predávajúceho je vystaviť daňový doklad - faktúru o objednávke. Faktúru doručuje Predávajúci Kupujúcemu v elektronickej forme.
11: Tovar sa doručuje podľa možnosti zvolenej počas objednávky, a to buď Slovenskou poštou alebo prepravnou spoločnosťou. Ceny za doručenie sa riadia aktuálnym cenníkom prepravy týchto spoločností. Informácie o cenách a možnostiach dopravy nájdete v časi DOPRAVA A PLATBA
- IV: OBJEDNANIE A UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY
1: Kupujúci môže vytvoriť objednávku priamo na internetovej stránke www.mydlica.sk alebo prostredníctvom emailu zaslaného Predávajúcemu. Pri objednávke cez internetový obchod je potrebné kompletné vyplnenie objednávkového formulára Kupujúcim, tj. osobných a kontaktných údajov (ktoré Predajca automaticky považuje za pravdivé), možnosti dodania a platby za objednávku, prípadne nárok na zľavu. Na uzavretie objednávky prostredníctvom emailu musí Kupujúci špecifikovať druh a počet ks tovaru, spôsob doručenia a platby a uviesť pravdivé osobné údaje, doručovaciu adresu a mailový a telefonický kontakt.
2: Kupujúci je povinný pred odoslaním objednávky riadne sa oboznámiť s týmito Obchodnými podmienkami vrátane Reklamačného poriadku. Zaslaním objednávky dáva súhlas s Obchodnými podmienkami i Reklamačným poriadkom. Na internetovej stránke tento súhlas vyjadrí zaškrtnutím políčka "Súhlasím s Obchodnými podmienkami stránky".
3: Predávajúci záväzne potvrdí prijatie objednávky emailom alebo telefonicky Kupujúcemu. Kupujúci môže zrušiť objednávku (emialom alebo telefonicky), najneskôr však pred záväzným potvrdením prijatej objednávky od Predávajúceho.
4: Návrhom Kúpnej zmluvy od Kupujúceho je samotné odoslanie Objednávky. Za uzatvorenie Kúpnej zmluvy sa považuje záväzné potvrdenie Objednávky zo strany Predávajúceho, od tohto bodu vznikajú Kupujúcemu a Predávajúcemu vzájomné práva a povinnosti.
5: Ak Predávajúci nevie zabezpečiť dodanie Objednávky (množstvo a druh tovaru) požadovanej Kupujúcim, o tejto skutočnosti bude Kupujúci informovaný prostredníctvom emailu alebo telefonicky, tiež mu bude navrhnutá alternatívna ponuka (ohľadom množstva, druhu tovaru alebo inej dodacej lehoty ako deklarovanej). Alternatívna ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a nová kúpna zmluva je uzavretá potvrdením Kupujúceho o prijatí tejto ponuky emailom alebo telefonicky Predávajúcemu.
6: V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane Predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je Predávajúci povinný dodať Kupujúcemu tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že Kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Predávajúci bezodkladne informuje Kupujúceho o chybe a zašle Kupujúcemu na jeho email alebo telefonicky pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí Kupujúcim na emailovú adresu Predávajúceho (prípadne telefonicky).
- V. ZÁRUČNÉ PODMIENKY A REKLAMÁCIA
1: Záručná doba výrobku je uvedená na obale každého výrobku.
2: Práva a povinnosti Kupujúceho sa riadia podľa Občianskeho zákonníka. Reklamovať tovar je možné iba počas trvania záručnej doby na tovar. Kupujúci môže reklamovať tovar, ak po prevzatí nezodpovedá popisu a vlastnostiam objednaného tovaru zo stránky internetového obchodu. Toto neplatí v prípade, že tento konflikt bol pred kúpou známy a Kupujúci bol o ňom vopred informovaný a súhlasil s ním. Kupujúci má tiež právo reklamovať tovar, ak sa počas záručnej doby na tovare vyskytne vada, ktorá nebola spôsobená jeho nevhodným používaním alebo skladovaním, ale vadou samotného tovaru.
3: Postup reklamácie: Kupujúci oznámi reklamáciu Predávajúcemu písomne emailom, alebo poštou na adresu uvedenú v Obchodných podmienkach. V reklamácií je potrebné uviesť dôvod reklamácie, kópiu dokladu o zakúpení tovaru, návrh na vybavenie reklamácie. Reklamovaný tovar, ak je to možné, zabalený v originálnom obale, je následne potrebné zaslať na adresu sídla Predávajúceho, ak sa Kupujúci s Predávajúcim nedohodnú inak. Predávajúci bez zbytočného odkladu písomne potvrdí prijatie reklamácie a od tohto bodu začne plynúť lehota reklamácie.
4: Predávajúci vybaví reklamáciu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od potvrdenia reklamácie. Pri nedodržaní lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo na výmenu tovaru, ak je dostupný, alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
5: V prípade oprávnenej reklamácie má Kupujúci právo na náhradu nákladov spojených s reklamáciou. V prípade neoprávnenej reklamácie je Predávajúci povinný vydať písomné odôvodnenie tohto zamietnutia a zároveň Kupujúci nemá nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie.
- VI. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
1: Predávajúci je v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. oprávnený ostúpiť od zmluvy do odovzdania tovaru prepravcovi. Môže tak vykonať z dôvodu nedostupnosti tovaru, neuhradenia objednávky Kupujúcim, zmeny ceny tovaru, alebo neprevzatie tovaru Kupujúcim bez udania vážneho dôvodu alebo bez zjavnej snahy o dohodu náhradného termínu doručenia. Pred odstúpením je Predávajúci vždy povinný kontaktovať Kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe.
2: Kupujúci je oprávnený bez udania dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru.
3: Kupujúci je povinný informovať Predávajúceho o odstúpení od zmluvy jednoznačne a bezodkladne prostredníctvom Vzoru na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý je súčasťou našich Obchodných podmienok. Vyplnený formluár je potrebné zaslať na poštovú alebo emailovú adresu, ktoré sú uvedené v týchto Obchodných podmienkach.
4: Kupujúci musí vrátiť tovar, ktorý je predmetom odstúpenia od zmluvy, v pôvodnom, neporušenom stave a obale, kompletný, nepoužitý (kvôli hygienickým dôvodom), vrátane priloženého dokladu o kúpe, ak bol zaslaný Kupujúcemu spolu s tovarom, bez odkladu najneskôr do 14 dní od prevzatia tovaru. Ak je vrátený tovar neúplný, poškodený či viditeľne použitý, predávajúci si môže uplatniť náhradu škody.
5: Po prijatí tovaru naspäť u Predávajúceho začne plynúť 14 dňová lehota počas ktorej Predávajúci vráti Kupujúcemu peniaze za tovar a jeho doručenie dohodnuté pri uzatváraní objednávky. Peniaze vráti dohodnutým spôsobom.
6: Náklady spojené s doručením tovaru naspäť k Predávajúcemu uhradí Kupujúci.
7: V prípade, že tovar príde k Predávajúcemu naspäť so známkami poškodenia, použitia, znečistenia, bude si Predávajúci účtovať náhradu škody zrážkou tejto čiastky zo sumy, ktorú je Predávajúci povinný Kupujúcemu vrátiť.
- VII. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
1: Kupujúci môže vo vzťahu k Predávajúcemu využiť okrem súdnej cesty aj alternatívne riešenie sporov. Ide o dosiahnutie zmierlivého riešenia - dohody, medzi Kupujúcim a Predávajúcim o vyriešení sporu, ktorá sa po súhlase oboch strán s jej znením stáva záväzným právnym podkladom.
2: Orgánom pre alternatívne riešenie sporov je Štátna obchodná inšpekcia SR. Adresa na doručovanie: Slovenská obchodná inšpekcia ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27. Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe: ars@soi.sk, adr@soi.sk
3: Kupujúci na podanie návrhu na začatie konania alternatívneho riešenia sporov použije Formulár pre podanie návrhu na začatie ARS, dostupný na stránke: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov/formular-pre-podanie-navrhu-na-zacatie-ars.soi
4: Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá so strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
- VIII. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Informácie ohľadom osobných údajov Kupujúcich, spôsobu akým ich Predávajúci zhromažďuje, doby ich uchovávania, účelu, spracovávania a iné nájdete v časti OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV na stránke www.mydlica.sk
- IX. ZÁVEREČNÉ INFORMÁCIE
1: Tieto všeobecné obchodné podmienky a všetky kúpne zmluvy uzavreté na ich základe sa riadia právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike.
2: Predávajúci má právo meniť a dopĺňať Obchodné podmienky. Zmenou Obchodných podmienok nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
3: Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením.
4: Všetky práva k webovým stránkam Predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, k fotografiám, filmom, grafike, ochranným známkam, logu a ďalším prvkm, prináleží Predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu Predávajúceho.
5: Súčasťou Obchodných podmienok je VZOR ODSTÚPENIA OD KÚPNEJ ZMLUVY.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 1.1.2024